Representationslag

Klubben deltar med representationslag för damer och herrar i SM Klubblag 20-22 juli.

Damerna spelar Div 1 på Wermdö G&CC

Herrarna spelar Div 1 på Kungsbacka GK

Tävlingsersättning

Spelare som ingår i klubbens trupp för representationslag damer resp. herrar stöttas i sitt tävlande av klubben på följande sätt:

• Klubbens tränare disponeras för golflektioner under säsongen. Lektion bokas direkt med tränare och ska i första hand ske på lågfrekvent tid.
  • Ekonomiskt stöd vid deltagande i elittävling enligt följande modell: Max 500 kr per tävling. Ersättning inkluderar startavgift och reseersättning (18.50 kr/mil vid samåkning och 13 kr/mil vid ensam resa).

Resekostnadsersättning 2024

Spelare som ingår i truppen till klubbens representationslag ska fungera som inspirationskälla för klubbens juniorer. Tillsammans med klubbens tränare ska verksamheten planeras så elitspelare involveras i juniorverksamheten så långt det är möjligt.