Vägen till Grönt Kort

Juniorer upp till 14 år kan göra utbildningsstegen via förälder eller fadder. Efter avklarade uppgifter så går man till kansliet som registrerar in spelaren på hcp 54.

Så här går du tillväga:

1. Spela 30-banan med innebandyboll eller tennisboll. Spela 3 hål på 12 slag eller bättre. Bollen är klar när den är inom 2 klubblängder.

Träna på och klara av utmaningarna i Level 1.

1. Spela 50-banan med innebandyboll eller tennisboll. Spela 6 hål på 24 slag eller bättre. Bollen är klar när den är inom 1 klubblängd.

Träna på och klara av utmaningarna i Level 2.

1. Spela 9-hål på stora banan från 100 metersmarkeringen (röd tofs) Du ska klara av att spela dessa 9 hål på 45 slag eller bättre.

Träna på och klara av utmaningarna i Level 3.

När du är klar med dessa 3 steg har du ditt Gröna Kort. Gå in till receptionen och be om att bli registrerad för hcp 54. Nu väljer du att spela från valfri utslagsplats. Känns banan för lång, fortsätt att spela från 100-metersmarkeringen och utveckla dit spel därifrån.

Här är frågor på Level 1 - 30-bana

Scorekort -30 bana