Övningsområden

För att finslipa spelet finns en rad bra träningsmöjligheter.

På driving rangen kan du spela från både matta och gräs och du kan välja om du vill slå under tak eller bar himmel. Driving rangen är utrustad med måltavlor på olika avstånd. Du kan välja att använda dig av ett förladdat rangekort eller betala direkt i bollautomaten, du får 20 bollar för 25 kr. Våra medlemmar har möjlighet att köpa sig ett rangekort med 20 utkast för 400 kr eller köpa ett årskort för 1500 kr med fri bolltillgång (dagsbegräsning 5 utkast).

Plockning och klippning av driving range sker på måndag av våra frivilliga pensionärer, med anledning av detta är driving range avstängd på måndagar fram till ca kl. 12.00.

Besök gärna några av våra övningsområden.

Framför klubbhuset och bredvid driving rangen hittar du våra övningsgreener, där det går alldeles utmärkt att träna puttning och chippning.

På höger sida om hål 9 finns det möjlighet för dig att träna kortare inspel med mått mellan 30-100 meters slag. Det finns två greener med en till två olika flaggplaceringar att slå mot. Det finns även möjlighet att träna kortare bunkerslag. Läs gärna förhållningsreglerna innan ni använder området.

För att inte skada områden, ber vi er också att slå från angiven plats. För allas trevnad, kratta bunker och ställ tillbaka hinkar efter er.