Fina resultat från årets seriespelsfinaler!

2021-09-10

Lidköpings H-75 lag vann ”allt” när seriespelsfinalen och DM avgjordes på Läckö GK. Laget vann överlägset och Ulf Mattsson vann individuellt och blev distriktsmästare för Västergötland. H-75 laget vann på 328 slag, 17 slag före tvåan Mariestad och ytterligare fem före trean Ulricehamn. I Lidköpings laget ingick Björn Albrektsson, Hasse Svensson, Lars-Erik Lenntun, Göran Karlsson och Ulf Mattsson. I tävlingen ingick även DM individuellt och där vann Ulf Mattsson på 76 slag brutto! Ett slag före Jan Lundin från Hulta-Bollebygd. Lidköping tog även tredjeplatsen genom Björn Albrektsson 79 slag.

I västgörafinalen för H-70 vann Vårgårda GK på 437 slag, 13 slag före Lidköping som kom på andra plats, trea blev Ulricehamn. I Lidköpingslaget ingick Kenneth Lövkvist, Tommy Hagström, Ulf Toreborg, Hans Lager, Conny Johansson och Torsten Lundin. DM individuellt för H70 vanns av Truls Magelsen Vårgårda GK på 81 slag. Lidköpingsspelarna Kent Larsson och Kenneth Lövkvist blev fyra och femma på 84 respektive 86 slag.

H-60 final spelades på Onsjö GK och där knep man en tredje plats. I laget ingick Harald Lennartsson, Lars-Åke Edfeldt, Mikael Ekdén, Roland Karlsson, Tomas Vänerfors och Torbjörn Lindahl. I tävlingen ingick även DM individuellt och där stod Lars-Åke Edfeldt som segrare med 75 slag! Tomas Vänerfors på en fjärde plats med 79 slag.

D-60 laget vann finalen på Herrljunga GK med 5 slag före Borås GK som kom på andra plats. I laget ingick Ing-Marie Hagström, Raija Svensson, Annika Johansson, Lisa Slusne och Britt-Marie Nordgren. I tävlingen ingick även DM individuellt och där stod Annika Johansson som segrare med 81 slag!

D-50 final spelades på Ekarnas GK och där kom man på en tredje plats, 4 slag bakom vinnaren Borås GK! I laget ingick Helene Djup Karlsson, Louise Hagman, Paula Karlsson, Sara Barndik och Ulrika Artig.

D-30 spelade sin final på Ekarnas GK och där kom man på en femte plats. Med i laget ingick Carina Williamsson, Ellinor Johansson, Gunilla Edström och Ulrika Vadh.

Grattis och mycket bra spelat allihopa!