Mikael Abelsson till Final i Regel-SM

2021-10-04

Klubbens onaturligt regelintresserade klubbdomare får chansen att försvara sin amatörmästartitel i Regel-SM, som arrangeras av Svenska Golfförbundet.

Resultaten 19/20 och 10/10 i de två kvalomgångarna gjorde att han gick till final utan några problem.

Lördag förmiddag 16/10 avgörs de två finalerna i SGF:s lokaler i Stockholm; en final för proffs (dvs. förbunds- och distriktsdomare) och en för amatörer. Den intresserade kan följa finalerna i direktsändning på KlubbTV.nu alternativt ta del av dem i efterskott.

Trots sina gedigna regelkunskaper deltar Mikael i amatörklassen, eftersom han bara har två gamla klubbdomarutbildningar i bagaget. Men han har skaffat fördjupade regelkunskaper hemma på kammaren genom att ansvara för Veckans regelnöt på hemsidan samt Seniorgolfens regelfrågor.

Däremot har han inga ambitioner att få vara domare vid tävlingar. Klubbens regelkommitté innehåller för övrigt hela fyra aktiva distriktsdomare och en av dessa, tillika dess ordförande, har tidigare varit förbundsdomare i många år.

Läs mer om Regel-SM på SGF:s webbsida