Golfsäsongen närmar sig

Här kommer lite information från Lidköpings GK och juniorkommittén.

Vår verksamhet handlar om alla killar och tjejer upp till 21 år. Vi vill utveckla dem som spelare och individer och vi erbjuder träning för de allra minsta och till de som satsar och vill bli golfproffs. Från 1 pass i veckan till 3 pass för de som verkligen vill nå långt.

Vi har lite drygt 200 juniorer i klubben, vi har ca 60 av dessa i träning, men vi vill nå fler. Alla vill inte boka upp sig på stående träningar i veckan, de kanske vill spela på dessa tider istället och vi behöver tillgodose deras behov bättre, för vi tror att alla vill bli bättre.

För att nå fler och hitta nya infallsvinklar på vår verksamhet så har vi lite nya tag som vi vill belysa för 2023.

Vi vill att alla ska spela spelet mer, det innebär att vi vill att de ska ut på banan. Många av våra knattar och juniorer kommer aldrig ut där. Så i år kommer vi spela Juniorpokalen i stort varje måndag med start kl. 17:00.

Vad är detta då? Det är en 9 håls spel/tävlingsrunda. Man anmäler sig via MinGolf eller till kansliet, får en starttid och går ut och spelar med någon med snarlikt hcp (mer om detta på föräldramötet). Syftet är att vi får in mer spel i träningen och att vi kan hjälpa fler med spelprovet till Grönt kort som ska göras över 9 hål.

Läs mer om grönt kort HÄR.

Träning

Beroende på ålder och spelstandard så delar vi in killarna och tjejerna i olika grupper. Vi utbildar dem i alla golfmoment och motiverar dem till egen träning. Golf är häftigt på det sättet att man kan träna när man känner för det.

Alla vill inte heller delta i veckoträningar, vi kommer under året anordna enstaka träningstillfällen för de som inte vill binda upp sig varje vecka.

Är du tveksam på detta med träning ändå, anmäl dig och prova på, ni förbinder er inte utan vi erbjuder 2 träningar gratis. klicka på länken nedan och gör er anmälan.

Anmälan till träning 2023

Sommarlovsläger v. 26

Vi kommer detta året ha ett lite annorlunda upplägg då Teen Cup måste spelas innan den 15 juni. Vår deltävling kommer spelas söndagen den 11 juni, mer info kommer.

Syftet med vårt sommarlovsläger är att motivera och förhoppningsvis ge ungdomarna ett sug efter golf så de kan hänga på klubben hela sommarlovet. Mer info om innehåll kommer, men boka in v. 26 med start den 26/6.

Vårdnadshavare

Till dig som vårdnadshavare! Här kan du gå in och läsa vad det innebär att vara vårdnadshavare och vilken information du får.

Vårdnadshavare