Golfläger i Halmstad

Inbjudan till Golfläger i Halmstad

Lidköpings GK bjuder in sina juniorer till ett golfläger i Halmstad som en avslutning på säsongen.

Datum: 7-8 oktober

Buss avgår från Lidköping GK kl 06.00 lördagen den 7 oktober. Vi är framme i Halmstad vid 9:30 och drar då igång med träning under ledning av vår PRO Christian Bolkakov. Sven Lans är med som hjälpledare. Vi ligger sedan över natt vid arenan och fortsätter sedan träningen även på söndagen till kl 15.00 och åker sedan hem. Vi räknar med att vara tillbaka på Lidköpings GK runt 18:30 på söndagen. Vi äter lunch (lördag och söndag), middag samt frukost på arenan.

Det blir två heldagars träning på Sveriges bästa träningsanläggning för golf så passa på att anmäla er till detta.

Besök arenans hemsida för mer info: https://www.golfarenan.se/

Under lördagen, efter lunch, mellan kl 13-15 så kommer den legendariske landslagscoachen Fredrik Wetterstrand att hålla en föreläsning för oss med inriktning på lagsammanhållning inom golfen och hur klubbarna kan bli bättre på att jobba med detta. Han kommer också att berätta om hur landslaget tränar och tävlar.

För att få delta på detta ska du ha 36 i hcp eller lägre, samt kunna sova borta själv.

Anmälan sker till sven.lans@hotmail.com, ange namn, golf-id, hcp samt eventuella allergier.
För frågor kontakta Sven på nummer 070-54 27 833

Kostnad för lägret, inkl. buss, boende, träning och mat är ca 2300 kr per person lite beroende på hur många vi blir. Kostnaden faktureras deltagaren.

Övrigt:
Vi bor i stugor, handduk och lakan finns på plats.

Sista anmälningsdag är 2023-09-15

VÄLKOMNA!